Mit tehetek érted - egy rendhagyó háztartás történései

Kövesd az OriflameMindenkinek blogomat. Iratkozz fel az orimindTV-re és az orianagyor csatornára
De ne gondold, hogy a szépségápolás csak kívülről történik. Külső-belső harmónia keresgélése az igazi feladat.
Így szó lesz itt mindenről, ami történhet velünk - változzon tapasztalattá az élmény, és megosztani való tudássá.

2013. március 24., vasárnap

Smink Klub



Az Oriana Tanácsadó Központban Smink Klubbot alapítottunk. Szintén 3 hetenként, szerdánként 16.00-18. között tartanánk a találkozókat. A következő időpont: április 10.




Elsőként az alapokról pár szó, avagy az alapsmink folyamata:

Szerintem nyugodtan mondhatom, hogy minden nő arra törekszik, hogy jól nézzen ki. Ehhez azonban nem mindig a feltűnő sminket kell, hogy alkalmazzunk. Az igazán jó smink szinte észrevétlen a hétköznapokon - persze aki az erőteljes sminket kedveli, arra ez nem vonatkozik. A lényeg: ahhoz hogy szebbek legyünk (vagy legalábbis annak érezzük magunkat:) elég pár apróság:

1. szép tiszta arcbőr - amit ugye nem könnyű fenntartani - de erre mindenképpen törekednünk kell - hisz annál kevesebb smink kell, minél szebb a bőrünk - ennek eléréséhez fontos a megfelelő arckarbantartás - de erről részletesen majd máskor - hisz ez most a sminkről szól. A száraz bőrűek, azonban mindenképpen valamilyen krémet, vagy sminkalapot használjanak az alapozó alá - így elkerülhető, hogy "repedezett" legyen az arcuk.
2. alapozás - itt megjegyezném, hogy nem minden nő szeret alapozni, és annak akinek szép bőre van igazából nincs is rá szüksége - elég ha a megfelelő színű korrektorral eltüntetjük a bőrhibákat, pattanásokat illetve léteznek színezett nappali krémek is. Annak akinek viszont alapozóra is szüksége van - azok ne felejtsék el, hogy körültekintően kell kiválasztani az alapozó színét (más kell nyáron - lebarnult arcbőrnél, és más télen, mikor fakóbbak vagyunk stb) A jó alapozó megegyezik a bőr színével - figyeljünk nagyon oda, hogy ne csak az arcot kenjük be, hanem a nyak és a fül részhez is finoman dolgozzuk el a felesleget - így egyenletes lesz az alapozás - nem marad ronda csík!
3. szempillaspirál - a szemet leggyorsabban, legegyszerűbben egy jó szempillaspirállal emelhetjük ki - tanácsos vízállót alkalmazni, illetve szempilláktól függően - hosszabbítót, göndörítőt - kinek mi az igénye.
4.arcpír - higgyétek el: ez a legfontosabb, még ha a többit ki is hagyjátok, egy kis pirosítót mindenképpen érdemes használni - ráadásul semeddig sem tart. Egy jó ecsettel könnyen felvihető a pofacsontokra a pirosító. Fontos, hogy tudd: milyen az arcszerkezeted, hisz attól függően célszerű feltenni az arcpírt. 
5. szájfény/rúzs vagy akár csak egyszerű ajakápoló - ki mit szeret kategória. Itt megjegyezném, hogy a kellő szín eléréséhez, ne rettenjünk vissza attól, hogy akár két különböző színű rúzst is a szánkra kenhetünk. 
6. A nap végén ne felejtsük el a sminklemosó használatát, vagy legalább egy arctisztító használatát. Ne felejtsétek: a szép bőr a legfontosabb!

Remélem tudtam használható ötleteket adni. Folytatásban legközelebb a színekről elmélkedünk...

2013. március 11., hétfő

Szénhidrátok és a fogyás


Az Oriana Tanácsadó központban Fogyi Klubbot indítottunk! Várunk szeretettel minden kedves érdeklődőt. 3 hetente szerdánként találkozunk 16.00-18.00 óra között. A következő időpont március 13.



Minden fogyókúra igazi alapja a szénhidrát bevitel csökkentése. Fontos azonban tudnunk azt, hogy a szénhidrátokat nem lehet kikerülni, nem lehet kivonni teljesen a táplálkozásunkból - ezért fontos az, hogy odafigyeljünk arra, hogy milyen fajta szénhidrátot fogyasztunk!

Egy kis segítség a szénhidrátok kiválasztásához:

* úgynevezett "rossz szénhidrátot" tartalmazó élelmiszerek például: szőlőcukor, liszt, fehér kenyér, péksütemények, tészták, cukros üdítő italok - csak, hogy a legnevezetesebbeket említsem - ezek fogyasztása kerülendő, mivel ezek, gyorsan szívódnak fel a szervezetünkben.

*  "jó szénhidrátok" azok - amelyek lassabban szívódnak fel (kisebb a glikémiás indexük). Ezek például: teljes kiőrlésű péktermékek, durumtésztából készült tészták, fruktóz, bab, lencse, dió, mogyoró, retek, paprika, paradicsom... 


Ezeket figyelembe véve kell megalkotnunk magunknak egy olyan táplálkozási rendszert, amit hosszú távon fenntarthatunk. Hisz a legtöbb fogyókúra sajnos hízókúra is egyben - a legtöbb diétázó, miután elérte a kívánt súlyt felhagy az egészséges ételek fogyasztásával és ismét szénhidrát-gazdag ételeket eszik. Így a jojo effektus garantált... Akinek rááll a szeme és az ízlelőrendszere arra, hogy inkább a jó szénhidrátokat fogyassza a fogyókúra végeztével is (hangsúly itt már azon van, hogy napi rendszerességgel inkább ezeket együk továbbra is - de persze itt már lehet "bűnözni" és a gyorsan felszívódó szénhidrátok közül is ehetünk alkalomszerűen) azok könnyebben meg tudják tartani a testsúlyukat.

Érdemes tehát figyelnünk arra, hogy mit is eszünk! Higgyétek el érdemes, mert ezekkel a kis praktikákkal, úgy fogyhatunk, hogy közben nem kell éheznünk!