Mit tehetek érted - egy rendhagyó háztartás történései

Kövesd az OriflameMindenkinek blogomat. Iratkozz fel az orimindTV-re és az orianagyor csatornára
De ne gondold, hogy a szépségápolás csak kívülről történik. Külső-belső harmónia keresgélése az igazi feladat.
Így szó lesz itt mindenről, ami történhet velünk - változzon tapasztalattá az élmény, és megosztani való tudássá.

2014. október 3., péntek

Tudástár: Zöldségek és a keményítő tartalmuk

A zöldségek fogyasztása mind a fogyókúrás, mint a cukorbeteg étrendben javasolt. Ha azonban számolgatnunk kell a szénhidrátokat, nem mindegy, miből mennyit fogyasztunk!

Magas élelmirost-tartalmúak, szervezetünk számára szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak. A bennük található szénhidrátmennyiség és -típus szempontjából azonban már egyes zöldségtípusokat eltérően kezelhetünk.

Vannak a keményítőben gazdagabb (egyfajta összetett szénhidrátban) fajták, pl.:

illetve az érdemi keményítő mennyiséget nem tartalmazó fajták, pl.:
A zöldség keményítőtartalma befolyásolja az energiatartalmat is, amiben több keményítő van, abban több a kalória is. Fogyókúrázóknak, mindenképpen a második felsorolásból célszerű választani a "köretet" a húsok, halak mellé. Párolhatjuk, grillezhetjük őket kedvünk szerint.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése