Mit tehetek érted - egy rendhagyó háztartás történései

Kövesd az OriflameMindenkinek blogomat. Iratkozz fel az orimindTV-re és az orianagyor csatornára
De ne gondold, hogy a szépségápolás csak kívülről történik. Külső-belső harmónia keresgélése az igazi feladat.
Így szó lesz itt mindenről, ami történhet velünk - változzon tapasztalattá az élmény, és megosztani való tudássá.

2016. január 20., szerda

Az amarántról

Az amaránt a disznóparéjfélék család tagja. A növény neve a görög amarantos
szóból származik, amelynek jelentése: nem hervadó virág.
A Föld egyik legősibb kultúrnövénye, tanúja volt az azték és inka birodalmak
felvirágzásának és bukásának. Konkrét termesztése 5-6000 évre nyúlik vissza.
Napjainkban Európában - leginkább Németországban és Ausztriában - termesztik és
fogyasztják liszt és puffasztott amaránt formájában, de nálunk is kapható.




Az amarántmag a többi gabonaféléhez képest több fehérjét és jelentős
mennyiségű élelmi rostot tartalmaz. Ásványi anyagok közül figyelemre méltó a
benne található kálium-, kalcium-, foszfor-, magnézium-, cink- és
vasmennyiség. Vitaminok közül a B2-, B6-vitamin szükségletünk fedezéséhez
járul hozzá elsősorban.


Mire jó?














Többféle amarántból készült élelmiszer kapható: amarántos tészta, amarántkenyér és pattogatott amaránt. A nyers, egész mag főzve, enyhén fűszerezve köretként. 
A pattogatott amarántot müzlibe vagy önmagában tejbe, joghurtba is keverhetjük. 
Krémlevesekbe is illik levesbetétként. 

Zöldséges, húsos ételekben a töltelék alapja lehet, de akár panírozhatunk is vele. 

A különböző amarántfajták magjainak átlagos fehérje-, zsír-, rost- és ásványianyag-, valamint az esszenciális aminosavak közül a lizintartalma nagyobb, míg a szénhidráttartalma kisebb a hagyományos gabonaféléknél.

Az amarántmag fő szénhidrátkomponense a gabonafélékhez hasonlóan a keményítő. Keményítőtartalma révén alkalmas a kenyérsütésre is.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése