Mit tehetek érted - egy rendhagyó háztartás történései

Kövesd az OriflameMindenkinek blogomat. Iratkozz fel az orimindTV-re és az orianagyor csatornára
De ne gondold, hogy a szépségápolás csak kívülről történik. Külső-belső harmónia keresgélése az igazi feladat.
Így szó lesz itt mindenről, ami történhet velünk - változzon tapasztalattá az élmény, és megosztani való tudássá.

2016. április 17., vasárnap

TE MENNYIT ISZOL EGY NAP?




Ha minimum 3 litert, akkor ne is olvass tovább, mert biztosan alkalmazod már tippjeink nagy részét. De ha még van hova fejlődnöd ezen a téren, akkor fogadd meg tanácsainkat és igyál többet – leginkább vizet!
viz_korTudtad, hogy egy újszülött szervezete 75 százalék vizet tartalmaz? Felnőtt korunkra ebből már csak 60% marad, majd idősebb korban tovább csökken a víz mennyisége. A szervezet víztartalmának fokozatos csökkenését jól jelzik a bőrön megjelenő ráncok, amelyek a bőr kötött víztartalmának csökkenése miatt alakulnak ki. A vízvesztés következtében a bőr veszít feszességéből és rugalmasságából, így a kor előrehaladtával emiatt is ügyelni kell a megfelelő mértékű folyadékfelvételre.
Testünk optimális működéséhez naponta testsúly 30 kg-onként legalább 1 liter tiszta víz szükséges, de a nyári nagy melegben és intenzív sportolásnál ez felmehet a duplájára is.
A dehidratáció, azaz a szervezet vízhiánya számos tünettel jelentkezhet, némelyikről nem is gondolnád, hogy az ivás lesz a megoldás rá! Néhány példa:
  • Fáradékonyság, energiaszint csökkenése
  • Szédülés, émelygés
  • Száraz bőr, száj, szem
  • Emésztési problémák: reflux, székrekedés
  • Éhségérzet – igen, bizony néha nem is enni, hanem inni kíván a szervezeted
  • Cukor és szénhidrát utáni sóvárgás
viz2A következő jogos kérdés, hogy mit igyunk?
Természetesen az elsődleges ajánlás a tiszta, szénsavmentes víz. Aki egy kicsit több ízre vágyik, kiegészítheti a napi folyadékmennyiséget természetes gyümölcs- és zöldséglevekkel, levesekkel is, de lehetőleg kerüljük a cukrozott és szénsavas üdítőket.
.
És most következzenek a várva várt tippek! Mit tehetsz, hogy ne felejts el megfelelő mennyiségű folyadékot magadhoz venni?



  • MINDIG LEGYEN NÁLAD VÍZ!


    Az irodában vagy otthon tarts a kezed ügyében egy másfél literes üveget, így mindig szem előtt van, és jól látod rajta, hogy hol tartasz a folyadékbevitellel.
    Ha pedig elindulsz valahova, vigyél egy fél literes kis üveget és például várakozás közben kortyolgass belőle.


  • INDÍTSD BE A REGGELT!


    Amikor fölkelsz, első dolgod legyen egy nagy pohár víz megivása. Még jól is esik, hiszen ébredéskor általában szomjasak vagyunk, ráadásul szuperül beindítja a napot, meglátod majd, hogy hamarabb elmúlik a reggeli álmosság és enyhülnek a sötét karikák is a szemed alatt.


  • SOK KICSI SOKRA MEGY


    Amikor csak alkalom adódik vagy eszedbe jut, igyál néhány kortyot, például ha elmész egy ivókút mellett vagy melegíted az ebédedet.


  • NAGY KORTYOK


    Próbálj a szokásosnál nagyobb kortyokat inni, ezzel is több folyadékot fogyasztasz. Van, aki a szívószálra esküszik, van, aki üvegből tud kényelmesebben inni, mint pohárból… próbáld ki, hogy neked melyik módszer a legjobb.


  • EVÉS ELŐTT EGY POHÁRRAL


    Praktikus megoldás, hiszen egyébként is jó eséllyel a konyhában vagy, vagy olyan helyen, ahol kéznél van a víz. Ráadásul fogyókúrához is remek tipp, hiszen így sokkal kevesebbet fogsz enni!


  • ADD A BŐRÁPOLÁSI RUTINHOZ!


    Amikor egyébként is hidratálsz (krémekkel és arcápolókkal), gondolj a belső hidratálásra is és igyál egy kis vizet az arclemosás után.


  • ÍZESÍTSD ÉS TEDD VÁLTOZATOSSÁ!


    Természetesen nem arra biztatunk, hogy cukrot használj, de remek limonádék készíthetőek például különböző gyümölcsökből, zöldségekből, sőt fűszerekből is (például a bazsalikomos víznek frissítő, üde íze van). A gyümölcsteák is jó szolgálatot tehetnek, a jobb minőségűek igazán ízletesek cukor hozzáadása nélkül is.


  • PROGRAMOZD ÁT AZ ÉTKEZÉSEKET!


    Minél több levest, lédús friss gyümölcsöt és zöldséget eszel, annál több folyadékhoz jut szervezeted, így a vízből is elég egy kicsit kevesebbet innod.


  • ÁLLÍTS BE EMLÉKEZTETŐT!


    Ha rendszeresen elfelejted az ivást, állíts be emlékeztetőt a telefonodon, ami néhány óránként eszedbe juttatja, hogy ideje inni.


  • MODERN MEGOLDÁS MOBIL APPLIKÁCIÓVAL


    A legtöbb telefonra már többféle alkalmazás is elérhető, melyek kontrollálják a vízfogyasztásodat és figyelmeztetnek, ha elmaradsz a napi tervtől.


Neked melyik tipp vált már be? Melyiket fogod kipróbálni?

Forrás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése